Blog

  • 25 lutego 2021

    Jak radzić sobie z niepewnością w procesie zmian?

    Nasze dotychczasowe sukcesy nie zabezpieczają naszej przyszłości. To bolesny wniosek, z jakim musimy zmierzyć się zarówno na poziomie organizacji, jak i pojedynczych ludzi. Zawsze wiedzieliśmy, że tak działa zmiana, ale nie czuliśmy tak dotkliwie, jak odczuwamy dziś.

    Przeczytaj więcej
  • 19 marca 2019

    Piękna i bestia – czyli o zmianie w pewnym makroregionie

    Kiedy ludzie podejmują pracę nad zmianą? Duża część wtedy, gdy, coś ich boli tak bardzo, że już muszą. Inni dlatego, że dowiedzieli się tyle, że już chcą. A jeszcze inni, bo dostali tyle, że już mogą. Usłyszałam te słowa od Johna Maxwella i obserwuję je w praktyce pracy nad zmianą. Cała trudność nie polega jednak na tym, by zacząć zmianę, tylko by wytrwać i zapłacić konkretną cenę za jej rezultat. Oto przykład ceny jaką zapłacił pewien makroregion, z którym pracowałam nad zaplanowaniem i wdrożeniem zmiany.

    Przeczytaj więcej
  • 2 października 2018

    Czy wysiłek jest skazany na samotność?

    Zadano mi niedawno pytanie „Jakie uznanie sprawiłoby, że skakałabyś z radości?”. Zawahałam się… Nie dlatego, że nie chcę uznania, przeciwnie chcę. Zawahałam się, ponieważ chwila sukcesu bywa bardzo krótka. Zupełnie jak wyjście na scenę i zebranie oklasków. A potem schodzisz z tej sceny i idziesz dalej intensywnie pracować. Nikt nie widzi tego, co robisz poza sceną – tego potu, łez, błędów, potknięć z których się podnosisz.

    Przeczytaj więcej
  • 3 września 2018

    Czy jakość potrzebuje odważnych rozmów?

    Ile jest prawdy w przekonaniu, że jeśli jesteś w czymś dobry, to Twoja praca mówi za Ciebie? Lubimy powtarzać „Talent obroni się sam” albo „Jeśli jesteś dobry, rynek cię doceni”. Zanim jednak ktokolwiek nas doceni, a nasza praca zacznie o nas mówić, czeka nas seria odważnych działań i rozmów. Rozmów, w których wartość naszej pracy trzeba umieć pokazać, obronić, wystawiając się na osąd i krytykę.

    Przeczytaj więcej
  • 20 czerwca 2018

    Pociąg do partnerstwa – o relacjach w biznesie

    Coraz częściej w zapytaniach ofertowych pada zdanie: „Potrzebujemy nauczyć się jak budować partnerskie relacje z klientami”. Kiedy pytamy: „Jak do tej pory budowaliście relacje?” zazwyczaj słyszymy: „Rozpieszczaliśmy naszych klientów, przesuwając granice – w kwestii cen, bonusów, rozpatrywania reklamacji zawsze na korzyść klienta itp.” Podsumowując przekraczali swoje granice do punktu, w którym okazało się, że rozpieszczanie własnym kosztem.

    Przeczytaj więcej
  • 10 czerwca 2018

    Kiedy biznes otwiera serce – czyli 11 refleksji z życia wziętych

    Kiedy stawiamy odwagę przed komfortem jesteśmy w stanie dostrzec inspirację w każdym spotkaniu. To uważność i ciekawość zdecyduje o tym, czy zajrzymy za kurtynę wydarzeń.  Odwaga i otwartość sprawią, że się tym, co odkryjemy podzielimy. My postanowiliśmy odsłonić przed Państwem refleksje, które są rezultatem naszych pogłębionych relacji z biznesem

    Przeczytaj więcej
  • 19 marca 2018

    Dziecięca zaradność a biznes

    Istnieją cytaty, które mnie na chwilę zatrzymują – z fascynacji, irytacji lub zwykłej ciekawości. Ostatnio wyhamowało mnie zdanie „Gdzieś pomiędzy pieluchą, a pierwszą własną wizytówką zatracamy umiejętność konsekwentnego dążenia do celu.” (Jeffrey Gitomer). Jeffrey wypowiadając to zdanie przypomniał z jaką determinacją małe dzieci zabiegają w życiu o to, na czym im zależy.

    Przeczytaj więcej
  • 9 lutego 2018

    O sile metafory – czyli gablota pełna smakołyków

    Pewnego dnia przyszła do mnie metafora. Z bezradności i złości. Weszła przebojem, nie pytając, czy ją przyjmę czy nie. Oczyma wyobraźni zobaczyłam scenę, jak z dobrego filmu. Akcja toczyła się w cukierni.

    Przeczytaj więcej
  • 6 listopada 2017

    „Nie schodź z boiska” – krótka historia o trudnych sytuacjach w sprzedaży

    Choć każdy klient jest inny, większość w sytuacji trudnej powie Wam dokładnie to samo. Powie albo zrobi. Jeśli powie znaczy, że daje Wam szansę. Jeśli zrobi – znaczy, że czeka Was praca z klientem utraconym. Dlatego kiedy sytuacja staje się trudna, warto skupić się na tym, by jej przede wszystkim nie utrudniać.

    Przeczytaj więcej
  • 19 października 2017

    O tym, co wstyd i odwaga mają wspólnego z CSR?

    Na jakie ryzyka warto się uodpornić działając na polu odpowiedzialności społecznej biznesu? Jeśli wstyd pochodzi ze strachu, a odwaga ze szczerości, to jak to możliwe, by stały w jednym rzędzie? Na te pytania pomoże znaleźć odpowiedzi nasz gość – Pan Marek Weltrowski-Knopik, Członek Zarządu Motor Centrum. Nasza rozmowa rozpoczyna cykl rozmów HRset-u z biznesem.

    Przeczytaj więcej
  • 4 października 2017

    Odwaga w sprzedaży – z czego jesteś gotów zrezygnować?

    Efekty w sprzedaży, to nie tylko wynik koncentracji na właściwych działaniach. To również zdolność rezygnacji z tych działań, które efektów nie dają. Praktyka sprzedaży pokazuje, że aby odcinać kupony, trzeba najpierw nauczyć się odcinać ogony.

    Przeczytaj więcej
  • 22 sierpnia 2017

    Ultrakrew

    Nasza decyzja o powołaniu akcji charytatywnej Ultrakrew była prosta. Wynikała z potrzeby wdzięczności za odzyskane życie bliskiej osoby. Początkowo to miała być inicjatywa jednego człowieka. Spełnienie jego obietnicy danej przy łóżku szpitalnym w trudnych okolicznościach. Stało się inaczej. Rodzina, Przyjaciele połączyli siły i powstała Ultrakrew, która dała nam nowe spojrzenie na wartość sportu.

    Przeczytaj więcej
  • 28 września 2016

    Być sobą – relacja z ultramaratonu Tor Des Geants

    Kiedy wybierałem się na ultramaraton Tor Des Geants (330 km/ 24.000 m przewyższeń) wiedziałem, że tylko moi bliscy i przyjaciele są gotowi bezwarunkowo przyjąć taką decyzję. Otoczenie reagowało niedowierzaniem, zdziwieniem, czasem nawet doszukiwano się u mnie zaburzeń. Tak się dzieje, gdy oceniamy motywy czyjegoś postępowania z perspektywy własnych doświadczeń.

    Przeczytaj więcej